Wikia

Dit artikel gaat over de vierde reïncarnatie van Durin de Onsterfelijke. Voor een algemeen artikel, zie Durin.

Dit artikel gaat over de vierde reïncarnatie van Durin de Onsterfelijke. De naam Durin verwijst echter naar meer dan één personage, voorwerp of plaats, zie Durin (Doorverwijzing) voor een lijst met betekenissen.

Durin IV was een Dwerg van de Langbaarden-Clan en Koning van Khazad-Dûm. Hij leefde ten tijde van de Laatste Alliantie en was de Erfgenaam van Durin III[1] . Hij leidde ongeveer 50.000 Dwergen van Khazad-Dûm en de IJzerheuvels naar Mordor in de Oorlog van het Laatste Bondgenootschap om zij aan zij te vechten met de Laatste Alliantie van Mensen en Elfen. Ze wonen de oorlog en de Ene Ring werd door Isildur van Sauron's hand gesneden. Het is onbekend of Durin IV sneuvelde maar zijn volk keerde weer terug naar hun grote zalen.

Reïncarnatie Edit

Zie voor meer informatie: De Reïncarnaties van de Zeven Vaders der Dwergen

Durin II was volgens de legendes van de Dwergen de tweede reïncarnatie van Durin de Onsterfelijke. Er zouden er nog vijf na hem komen. Hij leek zowel psychisch als lichamelijk erg veel op Durin I.

Bronnen Edit

  1. Durin de Onsterfelijke was de oudste dwerg, hij werd rond de 600 á 800 jaar oud. Hij stierf vlak voor het einde van de Eerste Era. Durin IV was Koning van Durins Volk ten tijde van de Oorlog van het Laatste Bondgenootschap (3229-3241 II). Dwergen kregen gemiddeld als ze honderd jaar werden hun eerste kind. Hij moet dus de 37-40e Erfgenaam van Durin zijn.

Voorganger:
Uiteindelijk Durin III
Koning van Durins Volk
Rond 3229-3241 II
Opvolger:
Uiteindelijk Durin V

Voorganger:
Uiteindelijk Durin III
Koning van Khazad-Dûm
Rond 3229-3241 II
Opvolger:
Uiteindelijk Durin V

Voorganger:
Uiteindelijk Durin III
Koning van de IJzerheuvels
Rond 3229-3241 II
Opvolger:
Uiteindelijk Durin V